Головна / Статті / Основні причини поломки генератора електроенергії

Основні причини поломки генератора електроенергії

Чому ламається генератор електрики

Бензинові та дизельні генератори – це компактні міні електростанції, що забезпечують оперативне вироблення електроенергії для побутових, виробничих та інших потреб людини. Як і будь-яке інше технічне обладнання, вони мають багатокомпонентну конструкцію, яка може виходити з ладу з різних причин.

Експлуатація генераторів електроенергії в повністю справному стані вкрай важлива для користувача, оскільки поломка обладнання в процесі роботи може призвести до серйозних наслідків: від нестабільної роботи та зниження продуктивності до повного припинення вироблення електрики – це може відіграти критичну роль у деяких випадках. У цій статті розглянемо основні причини поломки генераторів електроенергії.

Що найчастіше ламається в генераторі – основні поломки та їх причини

Враховуючи високу складність та багатокомпонентність конструкції генераторів, поломки можуть бути різноманітними. Їхня поява залежить від різних причин і факторів: механічні пошкодження корпусу та комплектуючих, неправильно підібране масло/паливо, заводський шлюб, перегрів через тривалу або неправильну експлуатацію, порушення роботи паливної системи та багато іншого.

У цьому кожна несправність має специфічні ознаки. За ними звичайний користувач або фахівець можуть визначити тип, причину і складність поломки.

Розглянемо найчастіші причини поломки генераторів бензинового та дизельного типу.

Генератор не заводиться

Неможливість запуску генератора – одна з найпоширеніших причин звернення до сервісного центру. Вона зустрічається більш ніж у 60% випадків поломок обладнання. Причини неможливості запуску генераторів можна розділити на три групи, пов’язані з роботою механіки, електроніки та автоматики:

  • Поломка механіки – включає несправність основних комплектуючих, що відповідають за механічну роботу обладнання: стартера, паливного насоса, клапанів, паливних форсунок, пошкодження паливопроводу або його заповітрювання тощо.
  • Поломка автоматики – спрацювання захисту від пуску ДГУ, включений аварійний «Стоп» або несправні компоненти автоматики;
  • Поломка електроніки – порушення роботи або поломка регулюючих елементів (датчиків), збій робочої програми, блокування команди на пуск двигуна.

Дуже поширеною причиною того, що бензогенератор не запускається, є поломка або повний розряд акумулятора, а також порушення контакту на акумуляторних клемах. Особливо часто ця проблема трапляється, коли генератор тривалий час не експлуатувався.

Нестабільна робота генератора

Нестабільна робота бензинового або дизель генератора після успішного запуску двигуна є другою за поширеністю проблемою. Генератор може видавати нетипові йому звуки, подавати напругу зі стрибками, і навіть періодично глухнути.

Ці «симптоми» говорять про неправильну роботу внутрішніх компонентів обладнання, що може бути викликано: забрудненням паливної системи (необхідне очищення системи та заміна фільтра), завозом паливопроводів (з них необхідно видалити повітря), повільним обертанням двигуна (потрібне додаткове регулювання кількості оборотів).

Генератор видає неправильну напругу

Занадто низька/висока напруга або її повна відсутність при візуально нормальній роботі електрогенератора може бути спричинена цілою низкою проблем, а також порушенням рекомендацій щодо експлуатації конкретної моделі обладнання.

Найпоширенішими причинами неправильної або відсутньої напруги є: несправність регулятора напруги, надто високе навантаження на обладнання (відключіть частину споживачів від мережі), поганий контакт у розетці генератора, неправильні заводські налаштування обладнання (потрібно виконати регулювання), використання неякісного палива, засмічення форсунок або паливного фільтра.

Довільне відключення генератора

Дизельна електростанція або генератор, що працює на бензині, може самостійно вимикатися у процесі роботи. Така поведінка може бути викликана низкою причин, основними з яких є:

  • Надлишкове навантаження – потужності генератора, що видається, не вистачає для забезпечення потреб підключених електроприладів. Відключіть частину приладів та запустіть генератор знову;
  • Перегрів дизельного або бензинового генератора – відбувається через несправність системи охолодження, надмірно тривалу роботу обладнання, а також експлуатацію в складних мікрокліматичних умовах. Навколишня температура не повинна перевищувати 40°С, якщо інше не зазначено в інструкції з експлуатації.

Також зверніть увагу на те, що використання генератора в горах або інших місцях, на висоті понад 2000м (2км) від рівня моря, призводить до потрапляння в камеру згоряння розрядженого повітря, з недостатньою кількістю кисню – це призводить до зниження ефективності горіння палива. Для нормалізації роботи необхідно значно знижувати навантаження устаткування чи зменшувати висоту експлуатації.

Механічні ушкодження генератора

Робота обладнання часто порушується через механічні пошкодження важливих елементів конструкції генератора, які відповідають за вироблення та передачу електроенергії. Ці пошкодження можуть відбуватися в процесі транспортування бензинових та дизельних генераторів, а також під час їх встановлення на місці експлуатації.

Найчастіше механічних пошкоджень схильні: елементи корпусу, паливна система, бензобак, вольтметр, акумулятор і двигун. Рідше ушкоджуються елементи стартера, розетки, замок запалювання та панель приладів. Механічне пошкодження рами, упорів, коліс та інших елементів конструкції зазвичай на працездатність обладнання не впливають.

Інші причини несправності генератора

Незважаючи на те, що перелічені вище причини несправностей, займають понад 90% від усіх випадків поломок, існують додаткові причини порушення роботи обладнання. Залежно від умов та інтенсивності експлуатації генераторів вони можуть зустрічатися досить часто. До інших причин поломки дизельних та бензинових електростанцій відносять:

  • Низька якість роботи системи запалювання – проявляється повною неможливістю або суттєвою складністю запуску агрегату. До цієї проблеми можуть призвести несправні/перегорілі свічки запалювання, збільшена відстань між електродами, надмірний зазор між маховиком та котушкою, а також порушення ізоляції свічки запалення або котушки;
  • Підвищена витрата олії в бензинових та дизельних агрегатах – найчастіше пов’язана з фізичним витіканням олії або її низькою в’язкістю. До цього призводить негерметичність прилягання пробки зливного отвору (масло підтікає), несправна робота поршня або сапуна, а також механічні тріщини в сальнику коленвала. Для усунення проблеми необхідно замінити пошкоджені/зношені комплектуючі або сильніше затягнути пробку зливного отвору;
  • Порушення роботи паливної системи – супроводжується підвищеною витратою палива, нестабільною роботою обладнання чи видачею неправильної напруги. Дані проблеми найчастіше викликані: заповітрюванням паливної системи, потраплянням до неї піску, пилу або води, фізичним забрудненням паливного шланга та карбюратора, низькою якістю палива.
  • Заводський шлюб – дана проблема зустрічається досить рідко (генератори попередньо тестуються перед відвантаженням постачальникам). Але все ж таки попадання некондиційних елементів можливо, що може призвести до різних порушень роботи обладнання, до його повної непрацездатності.

Зверніть увагу! Щоб дизельні та бензинові генератори працювали в штатному режимі максимально продуктивно та довго, потрібно суворо дотримуватися рекомендацій виробника щодо встановлення та експлуатації системи. Також важливо проводити регулярне обслуговування (через певний період або після вироблення рекомендованої кількості годин).

При виявленні несправностей необхідно негайно припинити роботу обладнання. Повторний запуск та підключення до мережі рекомендується виконувати лише після повного усунення поломки перевірки генератора під навантаженням!

Інші публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Прокрутити вгору
Догори

Закажите звонок!

После отправки формы наш менеджер свяжется с Вами в течение нескольких минут.

Напишите нам в мессенджер!

Замовте дзвінок!

Після відправки форми наш менеджер зв’яжеться з Вами протягом декількох хвилин.

Напишіть нам в месенджер!

Оплата частямиОПЛАТА ЧАСТИНАМИ

Надішліть СМС

Крок 1. Дізнайтеся про суму Вашого ліміту по сервісу – надішліть SMS на номер 10060 з текстом chast

Крок 2. Оберіть товар в магазині

Крок 3. Передайте касиру картку і повідомте, що хочете оформити покупку по сервісу “оплата частинами” або “миттєва розстрочка”

Крок 4. Підпишіть чек-договір і забирайте покупки