Головна / Статті / Масло для дизель генератора – яке заливати

Масло для дизель генератора – яке заливати

Яке мастило заливати в дизельний генераторВибір якісного масла для дизельного генератора – найважливіше питання, яке потрібно вирішити в момент покупки установки або перед першим запуском. Воно призначене для змащення рухомих компонентів двигуна з метою мінімізації тертя, що виникає – це мінімізує знос агрегату, запобігає його перегріву, забезпечує оптимальну витрату палива, а також стабільну генерацію електрики на весь період експлуатації.

На ринку представлено низку масел для дизельних генераторів з різним складом. Їх відмінності пов’язані з особливими властивостями дизельного палива, що змінює свою в’язкість при зміні зовнішньої температури, а також виділяє зольні речовини в процесі згоряння. У цій статті ми розглянемо особливості підбору масла, дамо поради щодо підбору оптимальних марок, а також розповімо про те, як потрібно виконувати його заміну.

Особливості вибору масла до дизельного генератора

Необхідність підбору потрібного масла до дизельного генератора зумовлена властивостями роботи дизельних двигунів. При згорянні палива істотно підвищується тиск у камері згоряння – це створює більш високу теплову напругу порівняно з бензиновими аналогами. У період роботи також відбувається суттєвий викид оксидів і сажі, що формують нагар із золи.

Такі особливості роботи дизельного двигуна вимагають використання масел зі спеціальними лужними присадками, що підвищують миючі властивості складу для ефективної деактивації шкідливих продуктів окислення та запобігання формуванню твердих відкладень. При використанні звичайних моторних масел, знос дизельного двигуна суттєво прискориться, також впаде продуктивність агрегату, може спостерігатися нестабільна робота та перегрів (навіть під низькими навантаженнями).

Ключові відмінності та особливості масел для дизельгенераторів:

  • Дозволяють деактивувати великий обсяг сажі, який утворюється після згоряння дизельного палива;
  • Запобігають надмірному нагріванню двигуна в процесі роботи, тим самим знижуючи термічне навантаження на його компоненти та продовжуючи термін служби техніки;
  • Знижують інтенсивність окислювальних процесів, що відбуваються в процесі згоряння палива, тим самим продовжуючи термін ефективної роботи мастильних матеріалів;
  • Знижують швидкість формування нагару в двигунах із підвищеними оборотами.

Головною рисою масел для дизельгенераторів, що відрізняє їх від масел бензогенераторів, є наявність ряду додаткових присадок, що істотно знижують інтенсивність окислювальних процесів.

Рекомендації щодо вибору масла

На українському ринку представлена широка різноманітність мастил для двигунів дизельних генераторів від відомих та маловідомих брендів. Ці мастила мають різний склад, тому продаються з різним маркуванням. Звернувши на неї увагу, покупець може швидко визначити сумісність складу з конкретною моделлю генератора, а також можливість використання тих чи інших температурних режимах. З більш детальною інформацією можна ознайомитись на етикетці.

Ключовими параметрами будь-якого масла для дизельних електростанцій, на які обов’язково потрібно звертати увагу є: маркування, в’язкість та тип. Розберемо дані параметра докладніше:

  • Маркування – масла класифікуються за типом сумісного двигуна. Для дизельних моторів маркуються літерою С. Якщо на упаковці є комбіноване маркування S/C – це означає, що олія є універсальною та сумісною з генераторами, що працюють на бензині та дизелі. Інші літери означають більш конкретні параметри експлуатації, наприклад: сумісність із 2-тактними або 4-тактними моторами, температурний режим роботи тощо. Ми рекомендуємо використовувати склади марковані CF-4, CD або CE – вони високої якості та забезпечать нормальну роботу установки. Масел з маркуванням А, В, С краще уникати через низьку якість;
  • В’язкість – важливий параметр складу, який може змінюватися в різних режимах роботи генератора (що вище температура мотора – тим нижча в’язкість). В’язкі склади сприяють мінімізації тертя та краще захищають компоненти двигуна від зносу. Як правило, виробники регулюють параметр в’язкості конкретного складу за допомогою спеціальних присадок;
  • Тип масла – може бути синтетичним, напівсинтетичним або мінеральним. Кожен різновид має свої особливості:
    • Синтетичні – є найякіснішими та найдорожчими. Мають гарну плинність, низьку випаровуваність і антифрикційні властивості. Рекомендовані для використання в генераторах, швидкість включення та стабільність яких відіграє критично важливу роль;
    • Напівсинтетичні – універсальні рішення, є комбінацією мінерального та синтетичного складу. Мають оптимальне співвідношення ціни та ефективності, тому рекомендуються для використання в абсолютній більшості дизельгенераторів;
    • Мінеральні мастила – найдешевший і найменш ефективний склад. За всіма показниками поступається синтетичним та напівсинтетичним аналогам. Рекомендуємо використовувати в крайніх випадках, у разі неможливості застосування масла інших типів.

Найважливішу роль виборі масла грає спеціальна класифікація SAE. Вона передбачає поділ складів з використання у різних кліматичних умовах: взимку, влітку та у міжсезоння.

З більш детальною класифікацією можна ознайомитися в таблиці SAE

Клас масла Температурний діапазон Маркування SAE
Для високих температур (Літній) -15 …+35 °С

-20 … +35 °С

-20 …+45 °С

20W30

15W30

15W40, 20W40

Для низьких температур (Зимовий) -40…+20 °С

-40…+35 °С

-40…+45 °С

-30…+20 °С

-30…+35 °С

-30…+45 °С

0W30

0W40

0W50

5W30

5W40

5W50

Для помірних температур

(Міжсезоння або всесезонний)

-25…+30 °С

-25…+35 °С

-25…+45 °С

10W30

10W40

10W50

Обслуговування дизель генераторної установки

Більшість установок, у тому числі потужні дизель генератори 20 кВт і більше, не вимагають систематичного обслуговування крім двох завдань: періодичної заміни масла (за графіком), а також контролю рівня палива у баку. Якщо контролювати паливо не важко навіть недосвідченому користувачеві, то заміна масла вимагає дотримання суворого графіка, в тому числі на різних етапах експлуатації:

  1. Заміна через перші 20-24 години – в нову установку заливається моторне масло, яке необхідно замінити через 20-24 години експлуатації. За цей час відбувається притирання (обкатка) внутрішніх компонентів двигуна, що призводить до швидкого засмічення масла;
  2. Заміна через 50-100 годин – виконується регулярно у процесі експлуатації електрогенератора. При використанні мінерального масла графік заміни передбачає затоку нового складу кожні 50 годин, а складів із синтетичними добавками – кожні 100 годин.

Детальні вимоги щодо удоду та обслуговування конкретної моделі дизельного генератора вказані в технічній документації, що постачається разом із установкою. Інші деталі рекомендується дізнаватися у точці продажу або у профільних спеціалістів.

Як часто потрібно міняти масло в дизель генераторі

Частота заміни масла у дизельгенераторі залежить від цілого комплексу факторів. Головними з них вважаються: режим використання установки, тип масла, що застосовується, а також вимоги виробника конкретної моделі генератора.

  • Режим експлуатації обладнання – при постійному використанні установки заміна проводиться згідно з графіком, наданим виробником. Якщо установка рідко експлуатується, заміну необхідно проводити не рідше ніж 1 раз на рік (навіть у простій);
  • Тип масла, що застосовується – масла з синтетичними добавками рекомендується заливати кожні 100 годин, мінеральне заливають кожні 50 годин експлуатації;
  • Вимоги виробника – деякі моделі електростанцій можуть мати специфічні вимоги, у тому числі щодо регулярності заміни масла. Тому перед початком експлуатації необхідно детально вивчити інструкцію.

Заміну масла в моторі також потрібно проводити поза графіком, якщо було виявлено підвищене забруднення складу або проводився ремонт двигуна.

Процес заміни масла – етапи

Заміна масла в дизельному генераторі повинна проводитись із суворим дотриманням черговості дій. Також варто пам’ятати, що зливати відпрацювання на підлогу категорично заборонено – це потрібно робити у спеціальну ємність!

Основні етапи заміни масла:

  • Попереднє прогрівання – установка включається на 10-15 хвилин, за цей час відбувається прогрівання двигуна, який розріджує масло для його швидкого витікання;
  • Встановити ємність на місце зливу – вона повинна мати об’єм, який дозволить зібрати весь відлив, що зливається;
  • Відкрити маслосливну пробку – як правило, вона знаходиться в нижній частині двигуна. Також вона може бути виконана у вигляді болта, який потрібно відкрутити для зливу;
  • Зливаємо відпрацювання – відкриваємо пробку або відкручуємо маслозливний болт. Відпрацювання стікає в заздалегідь розміщену ємність. Процес може тривати від кількох хвилин до години (залежить від в’язкості відпрацювання та його обсягу);
  • Закриваємо пробку або закручуємо болт – після закриття отвору зливу обладнання готове для заливання нового складу;
  • Заливаємо масло – заливати потрібно акуратно, можна використовувати лійку. Під час заливання контролюйте обсяг, масло повинне безперешкодно проходити в горловину.

Завершивши залив масла, закрийте пробку. Після цього процес обслуговування дизельного генератора 10 кВт або моделі іншої потужності вважається завершеним – обладнання готове до подальшої роботи.

Виникли питання із заміною старого масла? Проконсультуйтеся зі спеціалістом, він розповість, як правильно залити нове масло в конкретну модель генератора та відповість на інші питання!

Інші публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Прокрутити вгору
Догори

Закажите звонок!

После отправки формы наш менеджер свяжется с Вами в течение нескольких минут.

Напишите нам в мессенджер!

Замовте дзвінок!

Після відправки форми наш менеджер зв’яжеться з Вами протягом декількох хвилин.

Напишіть нам в месенджер!

Оплата частямиОПЛАТА ЧАСТИНАМИ

Надішліть СМС

Крок 1. Дізнайтеся про суму Вашого ліміту по сервісу – надішліть SMS на номер 10060 з текстом chast

Крок 2. Оберіть товар в магазині

Крок 3. Передайте касиру картку і повідомте, що хочете оформити покупку по сервісу “оплата частинами” або “миттєва розстрочка”

Крок 4. Підпишіть чек-договір і забирайте покупки