Швидкий старт та ефективна робота – найважливіші критерії дизельного генератора. Вони особливо важливі при експлуатації установки на об’єктах, де при відключенні центральної електромережі, мета максимально оперативного повернути подачу електрики від резервного джерела: медичні центри, склади тривалого зберігання замороженої продукції, цехи з технологією безперервного виробництва, об’єкти критичної інфраструктури і т.д.
За наявності ряду суттєвих переваг над бензиновими генераторами, дизельні установки мають серйозну нестачу – вони набагато важче запускаються та входять у робочий режим за низької температури навколишнього середовища. Тому якщо ви плануєте експлуатацію дизельгенератора в холодну пору року, розглядайте моделі тільки з опцією підігріву двигуна.
Експлуатація дизельного генератора в умовах низьких температур завжди негативно впливає на працездатність установки. Без попереднього підігріву двигуна запуск практично неможливий. Якщо генератор все-таки завівся, йому знадобиться час на набір потужності і вхід в робочий режим.
Така особливість роботи дизельних генераторів викликана не особливостями конструкції двигуна, а паливом – дизелем. Розглянемо властивості дизеля за різних температур:
Незважаючи на цей недолік, дизельні електростанції вважаються найкращим рішенням щодо співвідношення ціни, надійності та продуктивності. Також вони можуть бути істотно потужнішими за бензинові аналоги – не рідкісними є дизельні генератори 100 кВт і більше. Через ці якості користуються високою популярністю на різних об’єктах, навіть у зимові періоди.
Вирішити проблему запуску та роботи дизельного генератора в мороз можна чотирма способами: придбати модель генератора із вбудованою системою підігріву двигуна, купити та встановити її окремо, додати в паливо «анти-гель» або змішувати солярку з гасом/бензином. Але варто враховувати, що змішування дизеля з анти-гелем та іншими видами палива негативно вплине на продуктивності установки, а також істотно знизить її надійність і термін служби.
Якщо ви плануєте придбання дизельного генератора, який буде експлуатуватися в зимовий період, рекомендуємо віддати перевагу моделям із вбудованим обігрівом. Він не суттєво підвищує вартість установки, але дуже спрощує експлуатацію обладнання, а також забезпечує його безвідмовність навіть під час тривалих простоїв у холоді.
Виробники дизельних генераторів у паспорті обладнання вказують граничну температуру довкілля для пуску двигуна без підключеної системи підігріву. Як правило, це не нижче +3-4⁰С. Наявність штатної системи підігріву дозволяє суттєво розширити діапазон робочих температур, аж до -30⁰С та більше.
Система підігріву двигуна включає спеціальне навісне обладнання, яке йде в комплекті з установкою або купується окремо. Вона працює від акумуляторної батареї або комбіновано із підключенням до централізованої електромережі. При цьому підігрів може ефективно працювати тільки коли об’єкт постійно підключений до централізованої електромережі, а генератор встановлений в режим резервного джерела живлення з ручним або автоматичним запуском.
Принцип роботи системи підігріву полягає в постійному прогріванні рідини, що охолоджує двигун до заданої температури (як термостат – 38⁰С). Це відбувається в автоматичному режимі під час простою агрегату. Обігрів здійснюється за допомогою силового поля, що працює від акумуляторної батареї або зовнішньої електромережі. Воно автоматично вимикається при запуску генератора, що запобігає можливому перегріву мотора і назад включається після зупинки двигуна.
Наявність системи підігріву двигуна в генераторі дозволяє постійно тримати обладнання в оптимальному робочому стані. Відразу після пуску забезпечується штатна продуктивність установки, що є критично важливим для об’єктів з автоматичною системою резервного живлення.
При тривалому простої дизельної електростанції батареї повністю розряджаються, перериваючи функцію підігріву системи – це може призвести до неприємних наслідків за потреби увімкнення генератора. Щоб уникнути цієї проблеми, рекомендується купувати моделі генераторів або окремі системи підігріву з функцією ЗУ (заряджання від зовнішньої мережі) – це дозволить тримати батареї зарядженими, паралельно підігріваючи двигун.
Функція підігріву двигуна генератора є опціональним рішенням, яке може йти в комплекті з установкою або придбати окремо. Якщо ви плануєте експлуатувати обладнання тільки в теплу пору року – функція підігріву не потрібна, вона збільшить вартість генератора.
Є низка випадків, коли використовувати підігрів дизельного генератора необхідно:
Враховуючи широку сферу застосування сучасних дизельних генераторів в Україні, підігрів може бути потрібний і в інших випадках. Завжди потрібно враховувати особливості об’єкта експлуатації та поставлені завдання.
Використання дизельних генераторів з функцією підігріву двигуна має декілька переваг у порівнянні зі стандартними рішеннями без підігріву. Ключовими перевагами є:
Використання підігріву двигуна дизельного генератора для експлуатації в українських мікрокліматичних умовах є виправданим рішенням в абсолютній більшості випадків!
Інші публікації
Замовте дзвінок!
Після відправки форми наш менеджер зв'яжеться з Вами протягом декількох хвилин.